REPORTAXES

Cartografía dun novo mundo: A Coruña das Casares Quiroga

A Coruña de entre 1880 e 1955 é a cidade-bisagra do progreso, do modernismo e do contacto co mar, mais tamén do ebulir e da forza dun proletariado en auxe. Imaxinamos ás Casares Quiroga, habitantes prodixiosas dunha urbe que quería ser tamén prodixiosa, con calidade democrática de vida e, aínda…

María Casares, o emblema republicano

A actriz chegou á Arxentina no ano 1957 e a visita conectouna coa súa identidade galega mentres a transformaba, para os exiliados, no símbolo da resistencia republicana.

Friccións

«Friccións», un traballo da fotógrafa Ariadna Silva, evoca o rastro de violencia que deixou na Costa da Morte o naufraxio do «Prestige». «A normalidade aparente tras dúas décadas despois do seu afundimento contrasta con aquilo que permanece oculto, soterrado, esquecido».

Finis solis: o camiño tras do último solpor de Europa (continental)

O finis solis, a postal perfecta para as contas de Instagram, é só unha ilusión. O sol que vemos deitarse fronte ao Atlántico, de Galicia a Noruega, en realidade xa non está alí. Hai oito minutos que marchou.

Muxía, Apocalypse Now

Unha década despois de que o «Prestige» tinxise de negro a súa costa, o mar volve poñer Muxía no seu lugar: no límite da existencia.

A hexemonía cultural da «normalidade»

O autor de «La cultura como reserva india. 36 anos de políticas culturales en Galicia» (libros.com), acuña o termo de «cultura de botafumeiro» para definir a operación cosmética que se empregou desde o eido institucional para frear a cultura como ferramenta crítica.

Chévere: sempre máis!

A compañía nada en Compostela estrea «N.E.V.E.R.M.O.R.E.», memoria rescatada dunha traxedia e axuste de contas coa nefasta xestión do «Prestige».

Cando en Galicia se moveu o silencio

Marea negra de chapapote en toda a costa, marea de ineficacia nas institucións, marea de mentiras que caía desde arriba. Porén, houbo tamén outra marea que remeceu toda aquela conspiración da negrura. A da xente.

As Meninas de Canido: qué é a arte máis que comunidade?

Esta iniciativa, iniciada polo artista Eduardo Hermida en 2008, está detrás dunha reconversión non só física, senón tamén imaxinaria deste barrio ferrolán que hai dúas décadas estaba de capa caída. Como Ferrol, agora Canido mola.

María das Herbas: «A metade dos principios activos que hai nas farmacias veñen de produtos naturais»

Unha investigación académica levou a María Moure de Oteyza a internarse nun dos lugares privilexiados do diálogo entre natureza e ser humano na xeografía galega: a serra do Courel. E aquilo que foi recollendo a man desta farmacéutica transformouse nun libro que acaba de saír do prelo, cunha segunda edición…

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail