Segunda nova para o slider

A TVG emite en horario de máxima audiencia un especial sobre o rei emérito que obvia toda mención aos seus escándalos e corruptelas e aos motivos polos que tivo que abdicar e polos que marchou a Abu Dabi

A Coruña.- A Televisión de Galicia (TVG) emitiu o pasado luns pola noite unha reportaxe especial sobre a figura de Juan Carlos de Borbón que obviou calquera mención aos escándalos de corrupción que rodean ao ex-xefe de Estado e á polémica política pola súa marcha a Abu Dabi e a súa negativa a explicar as ilegalidades fiscais que cometeu nos últimos anos.

O programa, de preto de media hora de duración e emitido en horario de máxima audiencia, foi anunciado nos días previos como a «estrea mundial» dun documental «único» que prometía «detalles inéditos» das viaxes do rei a Galicia. Pero non consistiu máis que nunha publirreportaxe laudatoria con imaxes de arquivo xa emitidas, enlazadas por unha locución en off e sen testemuño ou referencia algunha ás críticas que provocaron as actuacións do emérito, a súa saída de España hai dous anos e o seu recente regreso para regatear en Sanxenxo antes mesmo de visitar á súa familia.

Baixo o título O meu último verán en Sanxenxo, o especial non está asinado por ningún profesional da televisión pública autonómica nin se reflectiu nos títulos de crédito alusión algunha á súa autoría, nin a quen o ideou, produciu e dirixiu.

Tras narrar os beneficios que supón para Sanxenxo que o emérito escolla a localidade para os seus intres de lecer e gozar a vida campechana que el e o seu grupo de amigos levan na vila cando están de regatas, o documental despacha calquera mención á polémica explicando, a dez minutos do final, que o retorno de Juan Carlos de Borbón desatara «unha especie de porra colectiva onde todo o mundo se mollou». Pero non sobre o idóneo da súa visita, senón «sobre o que ía ou non ía facer no mar».

«O vento, a idade… Todo eran incógnitas», di a voz en off. Sobre as contas ocultas en Suíza, as comisións polo AVE á Meca, a súa relación coas ditaduras do Golfo Pérsico, as investigacións da Fiscalía e a Axencia Tributaria e o viralizado «Explicacións, de que?», nin unha palabra. Tampouco sobre o malestar xerado na contorna do seu fillo, o rei Felipe VI, pola falta de tacto e discreción cos que o emérito xestionou o seu primeiro regreso a España.

Juan Carlos de Borbón en Sanxenxo.

Entre imaxes vellas con Manuel Fraga e o exconselleiro Xosé Cuiña, falecidos hai dez e quince anos, respectivamente, o documental da TVG si fala da gorra de navegante e dos pantalóns vermellos do exmonarca, das ceas con churrasco e do rodaballo fresco que lle serviu unha pescantina local na casa do seu amigo Pedro Campos, quen, por certo, tamén lle comprou un colchón novo para pasar as noites no seu chalé, cuxa porta principal, segundo a televisión pública, «xa é case tan famosa como a de Cantora», o casarío da cantante de copla Isabel Pantoja.

Pedro Campos, empresario, regatista, presidente do Club Náutico de Sanxenxo e amigo e anfitrión do emérito, é a principal fonte da reportaxe da TVG, que explica durante varios minutos os seus éxitos deportivos e empresariais no mundo da vela e o honorable da súa liñaxe e alcurnia: o documental lembra que era sobriño do expresidente do Goberno Leopoldo Calvo Sotelo, e que a súa primeira voda, con Juan Carlos como testemuña, foi «unha cerimonia desas de alta sociedade» (sic).

Despois de lembrar como unha xornalista dun programa vespertino da TVG lle regalou ao rei ás portas do Náutico de Sanxenxo unhas zocas artesanais serigrafadas co seu rostro e o da súa esposa, o documental péchase cunha última frase en off: «Está por ver cando e como volverá a esta vila do Salnés, onde parece gozar da vida como un rei».

Luzes-Público preguntou á dirección da Corporación dá Radio e Televisión de Galicia ( CTVG) polos criterios informativos que levaron a ocultar aos telespectadores as críticas a Juan Carlos de Borbón. «As decisións editoriais e de programación son potestade da CRTVG e dos seus profesionais. Diante dun feito noticioso como foi a visita do rei emérito a Galicia –a primeira vez que volvía a España despois de dous anos– o criterio dos servizos informativos e de contidos foi que este feito era merecedor dun programa especial», di a empresa pública.

A CRTVG non respondeu, en cambio, ás preguntas expresas de Luzes-Público sobre por que emitiu o especial tres semanas despois da visita –xusto o día que o presidente da Xunta, Alfonso Rueda, anunciaba que se verá con Felipe VI– nin por que non considerou noticiosa a polémica política sobre o retorno do ex-xefe do Estado, nin por que nos créditos do documental non aparece referencia algunha á súa autoría nin á participación dun só profesional da compañía.

Traballadores da plataforma Defende a Galega da CRTVG.

Para a oposición, a reportaxe é reflexo da «manipulación​» continua e sostida no tempo dos contidos informativos da Televisión de Galicia e a Radio Galega.

Segundo María González Albert, vogal do Bloque Nacionalista Galego (BNG) na Comisión de Control da CRTVG do Parlamento de Galicia, constitúe unha mostra máis do «ninguneo» da dirección cara á independencia e a pluralidade informativa e o enorme «nivel de deterioración» nas relacións laborais que padecen os profesionais do ente.

Noa Díaz, portavoz do PSOE na citada comisión, asegura pola súa banda que na CRTVG «non é que non haxa criterio, é que xa nin sequera existe un mínimo control», e lembra que o 94% dos 121,6 millóns de orzamento da compañía provén das transferencias directas de diñeiro público da Xunta.

«Puxeron os medios públicos ao servizo do poder, e iso non se pode financiar co diñeiro dos cidadáns», advirte Díaz, quen anuncia que o seu grupo presentará unha pregunta na Cámara galega para interesarse polos criterios baixo os que se decidiu a produción e emisión do documental.

Luzes-Público tentou obter unha valoración do movemento Defende a Galega, a plataforma de traballadores da CRTVG que desde hai catro anos se mobilizan en contra da manipulación e en defensa da independencia dos profesionais dos medios públicos. Ao peche desta edición, non obtivera resposta.

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail