Baltar pregunta ao Goberno no Senado se vai arranxar o firme da autovía na que foi cazado a 215 km/h

A Coruña.- Manuel Baltar, expresidente da Deputación de Ourense e senador, dirixiuse por escrito en 24 ocasións ao Goberno de España para interesarse polo estado e as obras de varias estradas, entre elas a autovía na que foi multado por conducir a 215 km/h o coche oficial da institución provincial.

Por esa infracción, Baltar está pendente de xuízo no Tribunal Supremo por un delito contra a seguridade viaria, despois de que a Cámara Alta levantase o mes pasado a súa inmunidade a pedimento da Sala do Penal do máximo órgano xurisdicional.

O exlíder do PP en Ourense foi designado senador polo Parlamento de Galicia finais de xullo do ano pasado, por mediación de Alberto Núñez Feijóo e Alfonso Rueda. Tomou posesión da súa acta o 17 de agosto e asinou a súa primeira pregunta escrita ao Goberno o 10 de outubro de 2023. A última, o pasado 29 de abril.

Entre ambas, subscribiu outras 185 cuestións. Practicamente una ao día. José Manuel Rey Varela, alcalde de Ferrol (A Coruña), tamén senador por designación autonómica e nomeado o mesmo dia, fixo 16. Ambos representan a toda Galicia, e non só ás súas provincias, pero as 24 demandas de información por escrito de Baltar ao Executivo sobre estradas e autovías refírense todas a vías da provincia de Ourense con parada na súa capital.

Deficiencias do firme na A-52

O pasado 28 de febreiro, Baltar preguntou ao Goberno se tiña previsto «incrementar as partidas orzamentarias destinadas á conservación integral da autovía das Rías Baixas, A-52, para eliminar as notables deficiencias que presenta o firme en gran número dos seus quilómetros».

Precisamente, o presunto delito polo que lle procesou o Supremo cometeuse no punto quilométrico 66,9 da A-52, que une as provincias de Zamora e Pontevedra pasando por Ourense cidade. O 23 de abril de 2023 un radar da Dirección Xeral de Tráfico (DXT) fotografou alí ao Volkswagen Passat oficial da Deputación —un modelo deportivo de alta gama e 280 cabalos de potencia—, que el conducía en exclusiva, a 215 km/h. Os axentes da DXT detiveron o vehículo e identificaron a Baltar como o seu piloto .

O Jeep Cherokee e o VW Passat oficiail que conducía Baltar, no aparcadoiro da Deputación

Menos dunha hora antes, o mesmo coche foi captado por outro radar a 133 quilómetros do anterior, cirulando 173 km/h. Pero o coche non foi detido, e a Deputación acabou pagando 1.200 euros de multa tras negarse a cumprir a súa obrigación legal de identificar o seu condutor. O organismo, que agora preside Luis Menor, alegou que fora imposible facelo a pesar de que coñecía desde facía meses a outra multa.

En canto á pregunta, o Goberno contestou o senador que está a realizar varias obras de mellora do firme da A-52, tanto en Ourense como en Zamora, cun orzamento de 18 millóns de euros.

As obras da autovía dás Rias Baixas

Baltar non quedou satisfeito, e o pasado 11 de abril, cando o Senado xa tramitaba o suplicatorio solicitado contra el polo Supremo, volveu interesarse pola mesma vía, criticando o seu mal estado e insinuando que o Goberno non facía nada para melloralo. «Como vai afectar ao deficiente mantemento e conservación da autovía dás Rías Baixas, A-52, a prórroga dos Orzamentos Xerais do Estado para o exercicio 2024 anunciada polo Goberno? Van reformular os investimentos previstos para tal fin?». O Executivo aínda non respondeu ao exlíder ourensán do PP.

Baltar denunciou «as notables deficiencias» do firme da A-52.

O Passat que conducía Baltar xa fora multado en 2021 na N-120 (Lugo-Ourense) circulando a máis de 150 km/h nun tramo limitado a 90, como Luzes-Público publicou no seu día . A Deputación tamén se negou entón a identificar o condutor. O diñeiro público sufragou tamén aquela sanción, que de novo triplicou a súa contía orixinal ata os 1.500 euros.

Baltar preguntou outras seis veces ao Goberno sobre a N-120 desde o seu escano de senador. En dúas ocasións —o 11 e o 29 do mes pasado, nesta última ocasión cinco días despois de que a Cámara Alta votase por unanimidade a favor do seu procesamento—, pediu información sobre os proxectos de mellora de dous tramos desa estrada que inclúen ao seu paso a localidade de Os Peares. Curiosamente, desa aldea de 60 habitantes é orixinario Alberto Núñez Feijóo.

O Passat, un Cherokee e un A6 con chofer

O coche oficial que o expresidente da Deputación se autoasignó para o seu uso exclusivo —tiña ademais á súa disposición un Jeep Cherokee e un Audi A6 con chofer— acumulou entre 2019 e 2022 outros oito expedientes sancionadores , nos que a Deputación negouse a identificalo como condutor. Todos en vías da provincia cuxo estado agora preocúpalle.

Esas sancións engádense ás que chegaron á Deputación para que identificase o condutor do Audi A6 que tamén usaba o entón presidente como pasaxeiro. Dous delas atribuíronse á muller e á filla dese traballador.

Nas súas preguntas ao Goberno, o aínda senador do PP interesouse en seis ocasiones pola situación e as obras previstas para a conclusión da A-56, entre Ourense e Lugo, e noutras tres polo proxecto da A-76, que unirá Ponferrada (León) con Ourense.

Noutras tres ocasiones o senador requiriu información sobre a N-525 —entre Benavente e Santiago pasando por Ourense—; en dous, pola N-541 —Ourense-Pontevedra— e nunha, pola N-536 —León-Ourense— e a N-540 —Lugo-Ourense—.

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail