Milei, política psicotrópica

Como premisa dunha serie de ficción política ten xeito dabondo como para reducir a sinopse: un economista arxentino, impulsado polo éxito mediático colleitado nas tertulias infinitas do infoshow televisivo, decide entrar en política. Nun ano chega a deputado nacional. O ano seguinte redobra a cambadela e preséntase á presidencia cunha receita aparentemente infalible nun país politicamente queimado e economicamente colapsado: «Que se vaian todos».

Ata aí, todo ben. O problema para vender a nosa serie chega á hora de deliñar ao protagonista. Con dar dous trazos córrese o risco de que o receptor ría a gargalladas ou marche correndo polo que parece máis unha trama lisérxica dun inspirado guionista ca unha historia do veludo do poder. Imos aló: o noso personaxe, de nome Javier (53), gasta chupa de coiro, guedellas leonadas e leva patillas de prócer das independencias latinoamericanas. Os ollos celestísimos énchenselle de sangue cando sae aos mitins, mentres chouta e acena cos brazos como na final dun mundial berrando «¡Viva la libertad, carajo!» e «¡La casta tiene miedo!» como un Rod Stewart espeluxado. Noutros actos, en barrios populares, sae coa cara arroibada enriba dunha camioneta axitando unha motoserra prendida «para recortar o estado».

Porque Javier é un economista liberal que non ten outro credo político ca o libre mercado. Por iso avoga por eliminar o banco central, facer desaparecer a moeda local e dolarizar a economía. Tamén di que a xustiza social é un roubo, e que hai que eliminar os subsidios para os máis pobres, porque «son como quitarlle o pan a un para darllo a outro». Tanto cre no mercado que afirma que no seu mundo ideal, en troques das doazóns, debería crearse un mercado de órganos e ata de bebés. Javier di que é anarcocapitalista na teoría (dentro do capitalismo quere destruír o estado) pero minarquista na práctica (acepta que exista na mínima expresión). Quere reducir os ministerios a oito, eliminando o de educación, por exemplo, acabar coa «ideoloxía de xénero», facer que a obra pública sexa privada e liberar o porte de armas. Non tolera nin ao Papa Francisco, compatriota seu, porque é «un comunista», ao tempo que nega o número oficial de desaparecidos na última ditadura arxentina.

Pero o rechamante de Javier non é (só) a doutrina política, senón a súa propia vida. Cando chega a casa, alí o esperan, cada un no seu cuarto propio, catro mastíns ingleses, aos que lles deu os nomes dos seus ídolos da teoría liberal: Murray (por Rothbard), Milton (por Friedman), Robert e Lucas (por Robert Lucas). Os catro, en realidade, son clons, que mandou facer nos Estados Unidos, para «reencarnar» o seu «fillo», así o di el: Conan, un can que morreu hai cinco anos, pero Javier fala con el a través dunha médium. Cando lle amosan unha foto de Conan, como xa sucedeu na televisión, chora e queda aloulado, co rostro ido. A interlocución co «primeiro libertario en catro patas», como rezaba o perfil de Twitter que lle fixo ao cadelo, será a súa guía nos inextricables vieiros da política arxentina. Como será unha comunicación con Deus, o «número 1», a que dictará o seu futuro? Segundo Javier, o designio divino comínalle «a misión» de ser presidente da Arxentina.

No país dos diváns, a análise psicanalítica de Javier parecer dar respostas: maltratado fisicamente polo seu pai na infancia, rexeitado polos compañeiros nun colexio católico de Buenos Aires, refúxiase no fútbol (de feito, chega a ser porteiro de Chacarita Juniors) e na música (lidera un grupo adolescente de rock, Everest). Sen relacións sentimentais coñecidas, refúxiase na súa irmá Karina, El jefe, a súa grande conselleira. Con 45 anos empeza a asomar nas televisións e axiña causa furor. Ao principio preséntano coma «o punk da economía». Fai subir as audiencias, namora a base de insultos e arroutos pasaxeiros e enche de afouteza ás masas co seu histrión. Especialmente entre os (varóns) máis novos. Na Arxentina votan desde os 16 anos: aqueles que xa non coñeceron máis que crises (e que aínda non emigraron). Javier dálles exactamente o que queren e eles amplifícano nas redes. Os críticos poñen en dúbida a súa estabilidade mental, pero el vai subindo chanzos de dez en dez. Para completar a viaxe presenta en sociedade a súa primeira moza coñecida: Fátima Flórez, famosa na Arxentina por ser a imitadora de Cristina Fernández de Kirchner, o demo mesmo para Javier (con permiso de Keynes).

Nesta ficción psicotrópica só faltaría un grand finale á altura de semellante parideira creativa. Pero o malo é que isto que acaban de ler non é House of Cards con retallos de Zucker-Abrahams-Zucker: todo é pura realidade, mesmo pasada pola peneira daquel que se fai chamar León pero que todos coñecen desde sempre como Loco. El Loco Javier Milei.

 

Comments are closed.

cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail